تابلوسازی آریانا

تابلوسازی آریانا اجرا و ساخت انواع تابلو چلنیوم,تابلو تبلیغاتی و تابلو مغازه

تابلوسازی آریانا

تابلوسازی آریانا اجرا و ساخت انواع تابلو چلنیوم,تابلو تبلیغاتی و تابلو مغازه

تابلوسازی آریانا اجرا و ساخت انواع تابلو چلنیوم,تابلو تبلیغاتی و تابلو مغازه

تابلو استیل

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۴۲ ب.ظ | محمدرضا صالحی | ۰ نظر

تابلو استیل 

تابلو استیل یکی از پرکاربردترین تابلوها در صنعت تابلو سازی می باشد که در طرح ها و متدهای مختلف قابل پیاده سازی است . استیل خود خاصیت براقیت و لوکس و آنتیکی دارد به همین دلیل از دیرباز تا کنون به عنوان تابلو مغازه شیک مورد استفاده بوده و هست . در گذشته از تابلوهای فلزی با جنس آهن یا برنج و مس استفاده می شد اما به دلیل اینکه این آلیاژها به مرور زمان کدر شده و نیاز به پرداخت مجدد داشتند نسل آنها منقرض شد و فلز استیل جای آنها را گرفت . فلز استیل که در ساخت تابلوهای تبلیغاتی به کار می رود از استیل خالص 7 دهم میرور نگیر می باشد و به مرور زمان کدر نمی شود و احتیاجی به پرداخت مجدد ندارد .

استفاده از تابلو استیل هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای بیرونی کاربرد دارد و به دلیل آنکه فلز نمی تواند نور را از خود عبور دهد برای نوردهی تابلوهای فلزی از قسمت پشت حروف استفاده می شود . پس از نصب حروف ، نور به صورت سایه و روشن از زیر حروف برجسته و اطراف آن ساطع می شود و جلوه بسیار زیبایی در هنگام شب از خود به نمایش می گذارد .

ساخت تابلو استیل

در گذشته برای ساخت حروف برجسته استیل تابلوساز برای برش حروف از قیچی استفاده می نمود و همین کار سبب ایجاد لبه های موج دار در اطراف حروف می شد اما امروزه با استفاده از دستگاه برش لیزری حروف با لبه های صاف و یکدست برش داده می شود . در ساخت تابلو استیل از نوع مدرن تر ، حروف استیل  و ورق پلکسی را ادغام می کنند و همین کار سبب زیبایی بیشتر این تابلو می شود . در این روش لبه حروف از جنس استیل می باشد و با قلع لحیم کاری می شود . استیل مقاومت بالایی در برابر دماهای پایین و بالا دارد و آلیاژی است که پایه آن از آهن است و کمتر از 2% کربن دارد و با در نظر گرفتن سایر عناصر بکار رفته در آن ، خواص مکانیکی این تابلو نظیر سختی و شکل پذیری آن تعیین می شود .

تابلو تبلیغاتی استیل به دو صورت ساده و با پایه نصب می شود در صورتی که  با پایه نصب شود حروف با فاصله کمی با پایه نصب می شوند و لامپ های SMD  در قسمت پشت حروف تعبیه می شود .

تفاوت استیل اصلی و تقلبی

به طور کل دو نوع ورق استیل داریم که برای شناسایی نوع اصلی آن می توانید از آهنربا استفاده نمایید . استیل اصل توسط آهنربا جذب نمی شود اما ورق استیلی که فقط حاوی یک لایه استیل بر روی ورق باشد به راحتی توسط آهن ربا جذب خواهد شد .

انواع  حروف استیل

حروف استیل حاوی انواع متعددی همچون حروف استیل طلایی براق ، حروف استیل طلایی خش دار ، حروف استیل نقره ای براق ، حروف استیل نقره ای خش دار ، حروف استیل دودی و حروف استیل مسی در بازار موجود است که به دو صورت نوردار و بدون نور بر مبنای سفارش مشتری توسط تابلو ساز انجام می پذیرد .

تابلو مغازه استیل 

این نوع تابلوی تبلیغاتی بر اساس حروف برجسته ساخته می شود ، برای ساخت تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی می توان از انواع متعددی از تابلوهای استیل بهره برد که به شرح زیر می باشد :

تابلو استیل طلایی

یکی از پراستفاده ترین نوع تابلوهای استیل می باشد که توسط حروفی از نوع فلز استیل که حاوی رنگ طلایی است و در دو نوع ساده و خش دار ساخته می شود و نور از اطراف حروف با چشم برخورد می نماید و جلوه زیبایی به تابلو می بخشد .

تابلو استیل نقره ای 

همانند تابلو استیل طلایی ساخته می شود اما نوع فلز بکار رفته در آن رنگ نقره ای دارد .

تابلو استیل لبه پانچ طلایی یا نقره ای :

تابلوهایی که با این نام ساخته می شوند نیز از جنس استیل هستند اما به این دلیل نام لبه پانچ به آنها لقب داده شده است که هنگام ساخت این تابلوهای تبلیغاتی لبه های دور تا دور حروف به حالت پانچ سوراخ سوراخ می شود و نور از آن قسمت های پانچ شده با چشم برخورد می نماید .

تابلو استیل نور اندریک  

در ساخت تابلو تابان همچون تابلو چلنیوم نور براحتی از حروف عبور کرده و می توانیم هم از فضای داخلی حروف و هم از قسمت پشت حروف نور داشته باشیم اما به دلیل اینکه حروف استیل نمی توانند نور را از خود عبور دهند فقط امکان نوردهی از قسمت پشت تابلو فراهم می شود که این ترفند نوراندریک نام دارد ، در ساخت تابلو استیل نوراندریک اس ام دی ها در پشت کار چیده شده و پس از نصب تابلو ، نور از لبه های کار و حاشیه های کناری به چشم ساطع می شود و جلوه کار را به خصوص در هنگام شب چندین برابر می کند .

تابلو استیل با پلکسی مات

در این روش از پلکسی برای انتشار نور بهره می برند و لامپ های اس ام دی در پشت حروف برجسته تعبیه شده و نور از طریق پلکسی تابیده می شود .

تابلو پلاستیل

ترکیبی از تابلو استیل و حروف پلاستیکی نئون می باشد .

تابلو استیل رینگی 

حروف برجسته و دور حروف هر دو از جنس استیل می باشد و در دو رنگ طلایی و نقره ای ساخته می شود .

تابلو استیل میرور

استیل هایی که برای ساخت این نوع تابلو استفاده می شوند بسیار براق بوده و حالت آینه ای دارند .

مزیت های تابلو استیل 

قیمت تابلو استیل نسبت به قیمت تابلو چلنیوم مناسب تر است و برای کاربردهایی که نور در فضا اهمیت چندانی ندارد کاملا مناسب می باشد .تابلو استیل به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نمی شود و مقاومت بالایی داشته و براقیت خود را از دست نمی دهد .به دلیل اینکه استیل هیچ گونه کثیفی و تیرگی بر نمی دارد و در صورت کثیف شدن هم به راحتی شسته می شود این تابلو را به یک تابلوی خاص تبدیل کرده است .جذابیت ذاتی و طبیعی و عدم محدودیت در ارتفاع لبه ار دیگر ویژگی های تابلو استیل میباشد


منبع:تابلو استیل و ویژگی های آن ‏

  • محمدرضا صالحی

تابلو استیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی